Etiketter

torsdag 11 februari 2016

Engelskläxa till fredag 12/2

Eleverna har fått en sådan här stencil med meningar från kapitel 11 som de har arbetat med i skolan och ska öva på hemma!
Här kan man också öva extra på att bl.a. "dra orden rätt" till meningar samt lyssna på texten.
What sports do you like? Chapter 11

Öva veckodagarna- stavning
__________________________________________________________________________________
Engelskläxa att KUNNA till fredag!
Översätt med hjälp av texten What sports do you like? Chapter 11. Du ska veta hur meningarna ”ska låta”/ i vilken ordning alla ord ska vara. Ordens stavning kommer du få hjälp med i en ordbank på läxförhöret!!

1.    Gillar du cricket? Do you like cricket?
2.    Ja, jag älskar cricket. Yes I love cricket.

3.    Ugh! Jag gillar det INTE. Ugh! I don´t like it.

4.    Det är så långtråkigt. It´s so boring.

5.    Men du måste vara försiktig. But you have to be careful.

6.    Jag gillar simning.  I like swimming.

7.    Jag är i ett sim-lag. I am in a swimming team.

8.    Vad är din favoritsport? What´s your favourite sport?

9.    Jag spelar fotboll för skolan. I play football for the school.

10.  Vi tränar/ övar på måndagar och fredagar. We practise on Mondays and Fridays.

11)  Översätt och öva på veckodagarna. Kom ihåg STOR bokstav på engelska veckodagar! Träna stavning på dessa ord. 
måndag= Monday                              tisdag= Tuesday    onsdag= Wednesday                             torsdag= Thursday      
fredag= Friday                       lördag = Saturday       söndag= Sunday

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar