Etiketter

fredag 4 mars 2016

TID- behöver några lägga mer TID på!

Hej alla föräldrar i klass 4A! Igår hade vi MA-diagnos på tid, klockan och tidsskillnader. Dessa kunskaper är mycket viktig grundläggande allmänbildning för att klara sig i livet! Jag har upplevt att många i klassen haft för låga kunskaper i detta (en del kunde inte ens klockan när vi började..) och vi har arbetat mycket med det. Jag har haft många tydliga genomgångar, gemensamt och enskilt, och vissa uppgifter har t.o.m. legat på lågstadienivå. De flesta i klassen har OK kunskaper nu MEN några har för fortfarande stora brister/ luckor i just detta moment ( kanske pga frånvaro/ ej övat/ attityden "jag kan bara inte digital tid" ) och riskerar då att inte nå målen för år 4 i matematik. Så jag ber därför om HJÄLP! Tills på tisdag 8/3 måste detta vara BEFÄST (och det är ganska enkla saker det handlar om..) Idag börjar vi med TRÄNA MERA på lektionstid men några behöver göra klart + ÖVA mer hemma. Jag önskar att ALLA föräldrar skriver under/signerar diagnosen samt i de fall det behövs hjälper sitt barn med, och kontrollerar/ rättar "Träna mera"-uppgifterna i matematikboken, som är med hem idag. På tisdag gör vi nytt test på liknande uppgifter!
Hoppas detta går bra.
Många hälsningar och trevlig helg från Petra
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar