Etiketter

måndag 10 maj 2021

ÖVA/ befästa/ träna läxor...

 Hej. Majoriteten i klassen lyckas utmärkt på läxförhör och prov; hurra! Jag märker dock att flera i klassen börjat slarva med att öva inför läxförhör. De kunskapsmätningar/ läxförhör vi har är relativt enkla MEN kräver att eleven övar lite innan. Idag var det 10 elever i klassen som INTE hade tränat tillräckligt på Robin Hood-texten. De klarade då inte att svara på grundläggande frågor om texten. Jag blir besviken då jag gör mitt allra bästa för att alla ska kunna öva/ lära sig och träna även hemma. Det som finns på bloggen kommer inte ut av sig självt utan tar tid och engagemang. Det är långt från alla lärare som har den "servicen". Jag är tacksam om Du som förälder går ut på bloggen varje dag och sedan KOLLAR att ditt barn övat tillräckligt. Det kan faktiskt bli AVGÖRANDE för ditt/ våra barns framtid! Om du undrar något specifikt över Ditt barn så går det bra att maila mig petra.nordqvist@motala.se 

Hälsningar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar