Etiketter

onsdag 25 maj 2022

Veckobrev 25maj

 Hej. Nu är det långhelg. Veckan har varit ok, men vi har pratat en hel del om DRAMA-triangeln då flera i klassen ofta hamnar i den: skyller på andra, sprider rykten, skriver taskiga saker på sociala medier. Ena stunden beskyller de andra för att i nästa tycka synd om sig själv, eller springer runt och ska ”hjälpa/trösta/blanda sig i” men gör oftast saken ännu värre, och konflikter eskalerar.  KOLLA VAD era barn skriver på Snapchat och Tiktok; flera kränker andra där på fritiden och tar sedan med dessa konflikter till skolan och sen landar det i vårt knä.. Jag är faktiskt tveksam om jag skulle låta mina barn ha dessa sociala medier då de mest används till ren strunt om jag ska tala klarspråk…Och OM de ändå fick ha det skulle jag kräva att varje dag få se vad de håller på med; det är förälders rättighet och skyldighet.. Följande tips diskuterades i klassen, och de har lovat att försöka följa dem:


Idag hade vi historietest och de flesta klarade det bra. Några hade inte övat tillräckligt och har en sista chans att visa godkända kunskaper på måndag. Fråga Ditt barn hur det gick!

Nästa fredag är det Mossen cup och det är fotboll och lunch på Mossen hela dagen. 

Ha en trevlig kristihimmelsfärd-helg! Hälsningar Petra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar