Etiketter

fredag 24 november 2023

Engelska till måndag 27/11 fraser + frågeord (öva inför muntliga N.P)

 De här meningarna/ fraserna samt FRÅGEORDEN är mycket användbara på NP i engelska. Öva tills du kan dem helt utantill: 

  1. FILM med fraser och frågeord- ÖVA ,härma, säg efter tills du är HELT säker
  2. glosor.eu Engelska frågeord            
  3. glosor.euFrågeord i meningar
 OM/när du är 100% säker på ovanstående så kan du roa dig med att öva mer på engelska här Online ESL Games (gamestolearnenglish.com)

  • I believe that... BECAUSE             (Jag tror att… därför att)
  • I think that...                                 (Jag tycker att…)
  • In my view…/In my opinion…                 (Jag anser att…)
  • What I like the most…/What I like best…        (Det jag tycker mest om / Det jag gillar bäst…)
  • I don´t like/ I don´t think       (jag gillar/tycker inte..)
  • To me, this means…         (För mig betyder detta…)
  • In this situation, I would probably…         (I en sådan situation skulle jag nog…)
  • On the one hand […] on the other hand… (Å ena sidan -å andra sidan)

1 kommentar: