Etiketter

fredag 16 augusti 2024

Välkomna till årskurs 4 och mellanstadiet!

 Hej och hjärtligt välkomna till mellanstadiet och årskurs fyra!

 Jag heter Petra Nordquist och är klasslärare i 4an. Jag har arbetat på Fornåsa skola i ett år, men tidigare i många år i Motala, så det här blir min elfte mellanstadieklass. Det känns lika spännande varje gång att ”börja om” med nya elever. Jag kommer undervisa klassen i ämnena matematik, engelska, So och No/ Teknik och lite svenska; huvuddelen av svenskan kommer Sara Thorén att ansvara för. I bild har klassen Ida Nilsson. Alla TORSDAGAR arbetar jag på lärarutbildningen på Linköpings universitet Li.u, så då finns jag inte tillgänglig på Fornåsa skola.

 petra.nordqvist@motala.se eller sara.thoren@motala.se                                  

Viktigt:

q  Fyll i ”Viktigt att veta-lappen” så snart som möjligt och skicka tillbaka.

q  Egen sittdyna till den ganska hårda stolen är bra att ha med samt vattenmugg i plast så man kan dricka vatten efter rasten.

q  Frukt är mycket bra att ha med till förmiddagsrasten så man har energi ända fram till lunchen.

q  Sjukanmälan sker på IST (MYCKET viktigt att sjukanmäla!)  

Vi ser fram emot att samarbeta med alla elever och föräldrar i 4!!  

Hälsningar Petra & Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar