Etiketter

tisdag 17 augusti 2021

"Sommardikt-läxa" utgår + idrott - info + beröm

 Hej! Tills imorgon skulle vi egentligen haft sommardikt-"göra klart"- läxa, men den utgår då jag kom på att jag inte fått något personligt brev av eleverna; Jag brukar alltid få det inför år 4, så jag kom på att jag gärna ville ha det. Eleverna fick ett brev av mig och fick sedan skriva ett eget till mig och de flesta hann klart under lektionen.

Vi har haft två BRA dagar: "so far so good". Jag har förstått och märker att det funnits en viss "oro" hos många i klassen och att arbetsron tidigare varit bristfällig emellanåt MEN eleverna har lyssnat bra på mig, vi har pratat/ jobbat mycket med den sociala biten på olika sätt dessa dagar. Det finns saker att utveckla/ jobba vidare med men hittills har det funkat bra; jag är redan förtjust i klassen; ni har härliga barn! Jag skriver mer på fredag när hela veckan gått. 

I morgonbitti onsdag 18/8 är det IDROTT klockan 8.10 och just imorgon behövde eleverna INTE byta om meddelade idrottslärare Kim. 

Idag får ni hem ett "Laptop-papper" som måste skrivas under innan eleven får låna en dator av skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar