Etiketter

lördag 11 december 2021

Veckobrev

 Hej. Förra veckan var jag sjuk tisdag-onsdag (torsdagar är jag alltid borta då jag arbetar på Linköpings universitet; meddelar detta igen då jag i stort sett varje torsdag får mail/ sms med meddelanden/ frågor om elevers frånvaro etc;  detta måste anmälas till Norra skolan 0141-225159 eller helst direkt i IST Elevsystem - Motala kommun). Eleverna skötte sig bra under min frånvaro och tack vare uppgifterna här på bloggen så kunde de arbeta vidare utan problem. Är man sjuk/frånvarande kan man också hänga med hemifrån så gott man kan. SO-läxförhöret som skulle varit i onsdags (om Grupper , Arbete & Pengar) har vi på måndag istället. 

På måndag är det Lucia. Vi i 5A kommer gå runt med luciatåg i röda byggnaden och lussa för klasserna där. Pga corona blir det inget uppträdande i dramasalen. I fredags övade vi på att gå + sjunga i tåget och det funkade bra. På måndag börjar vi som vanligt kl. 8.10 och då byter vi om för att sedan börja omkring klockan 8.30. De som ej ska vara med är kvar i klassrummet tillsammans med Lill. 

Ha en trevlig helg. Hälsningar Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar