Etiketter

fredag 27 januari 2023

Veckobrev

 Hej. Det känns mycket bra att kunna meddela att det denna vecka har varit bättre arbetsro/ mindre störande beteenden etc som jag skriv om förra veckan, på alla lektioner. Jag hade "allvarssamtal" med berörda och de lovade att "skärpa sig" vilket de också gjort; jättebra. Kanske hjälpte det att de flera gånger fått utvärdera sin egen insats och sätta mål för hur de skulle arbeta, se nedan. Hur som helst har det varit bättre och majoriteten har fina läxresultat.  Läsningen i Alex Dogboy går bra; det är knäpptyst under lässtunderna och många elever har uttryckt att det tycker boken är jättebra. Idag fick de ha bokprat/diskussioner. Ha en trevlig helg. Hälsning Petra

Mitt mål denna lektion är att hinna uppgifterna:________________________på sidorna____________       Jag klarade mitt mål      JA____     NEJ____   

Denna lektion har jag :  ò

Behövs  förbättras

Jag följde det bra!

1) kommit i god tid

 

 

2) lyssnat  aktivt /hängt med noga på lärares genomgång så jag FATTAR vad jag ska göra

 

 

3) arbetat effektivt så jag hann det jag skulle på lektionen

 

 

4) gett arbetsro;  INTE pratat, stört eller sökt kontakt med kamrater i onödan

 

 

5))     lyssnat  på ev. tillsägelser direkt/ inte behövt  flera påminnelser  

 

 

6)  INTE kastat sudd eller andra saker

 

 

7) jobbat så jag känner mig NÖJD med min insats denna lektion

 

 

8)

 

 






............................................................................................................................................................

Från Lill:    Minitest MA 6A tisdag 31/1:  Den kommer att innehålla uppgifter med de fyra algoritmerna, bråkform, decimalform och %- form. Koordinater, numeriska och algebraiska uttryck.

I NO kommer vi att avsluta kapitlet om Livets utveckling under vecka 5 (början av v.6)

Bra att redan nu ta upp att provet i NO biologi genomförs för bägge klasserna torsdag 9/2.  Eleverna kan på Lills skolsida se vad de behöver kunna/läsa på. Viktigt att de börjar i tid.             Trevlig helg  Lill  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar